eugenias.blogg.se

Varje ny dag är en gåva som bör nyttjas på bästa sätt:-)

En lugn söndag

Publicerad 2013-12-01 21:19:00 i Allmänt,

 
Idag blev det ännu en tidig helgmorgon. Uppe halv sju och släppa ut hästarna. Men....idag blev det hem och sova ett par timmar till. Nästan som sovmorgon:-)
Runt nio väcktes jag av telefonen. Det var min syster som bjöd ut oss på lunch:-) Efter väckning av barn och lite snabbstädning så tog jag och 2 barn bilen ut till syster. Det blev plättar med sylt och grädde, gott! 
Sen var det syskonbarnet som ville ha uppmärksamheten av kusinerna. Bygga lego och lägga pussel:-D 
klockan halv tre var det istället dax för umgänge med mitt kära extrabarn, vi tog 1,5 timmars sväng med bilen och han övningskörde. Han är jätteduktig bilförare men idag fick han sin första sladd vilket var nyttigt för honom att vara med om. 
Gjorde sedan en fransk potatisgratäng med skinka till middag. Fick även besök av svägerska och barn som åt och fikade med oss:-)
Sedan en sväng till stallet igen och nu kväll......har precis bakat en saffranskaka och värmt glögg:-) Nu ska vi mysa och se Johan Falk. 
Tack för den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela