eugenias.blogg.se

Varje ny dag är en gåva som bör nyttjas på bästa sätt:-)

Livet

Publicerad 2016-08-01 21:22:38 i Allmänt,

Alla har vi väl en dröm eller en plan om vårt liv och hur det ska vara. En gång i tiden var min dröm att jobba med just det jag jobbar med sen 10 år. Det tog 16 år av andra jobb innan jag kom fram till drömjobbet. Nu efter 10 år så älskar jag mitt jobb men strävar ändå hela tiden efter något annat. Jag vet inte vad jag vill jobba med utan bara något annat. Det var om jobb. Mitt boende är nästa sak. Jag flyttar, älskat mitt hem och efter en tid slår nån slags stress till och jag orkar bara inte bo kvar. Då har jag även flyttat om i alla rum och sovit i alla utrymmen i jakt på var jag kan sova. Jag flyttade hemifrån som 15 åring och sen dess har det varit flytt mellan lägenheter och hus med max 3 års mellanrum fram till sista flytten. 6 lägenheter och även 6 hus har jag hunnit med på 25 år. Huset jag bor i nu är där jag bott längst tid som vuxen. Snart 5 år. Inte för att jag hade tänkt det utan för att det visade sig vara så mycket som måste renoveras. Redan förra sommaren var jag på väg till lägenhet och också ny landsdel. Men på grund av allt som måste fixas med mitt hus blev jag kvar. Nu har det gått ett år till och jag har ställt in mig på ännu en vinter här. Jag vet inte vad som är fel när jag egentligen trivs med saker men alltid måste bryta ändå och fortsätta åt ett annat håll. Konstigt inlägg men så kn det vara ibland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela